RODZAJ I SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ
Większość prowadzonych przez nas szkoleń odnosi się do tzw. umiejętności „miękkich”, związanych z osobistymi kompetencjami poszczególnych osób w organizacji i wykorzystaniem ich w celu realizacji określonych zadań zawodowych. Przede wszystkim prowadzimy szkolenia zamknięte, dla poszczególnych firm, czy funkcjonujących w nich określonych grup pracowników, jednak uzupełniamy ten kierunek działań poprzez organizację szkoleń otwartych
Niemal wszystkie nasze zajęcia można określić czystym, żywym warsztatem, w pełni angażującym uczestników. Można też o nich powiedzieć, że są realizowane metodą treningu grupowego z zastosowaniem technik aktywnych, tj. angażujących doświadczenia, intelekt i emocje ćwiczeń, symulacji warsztatowych, gier, studiów przypadków, symulacji w sytuacjach rzeczywistych lub łączonych z sytuacjami rzeczywistymi, omówień i interpretacji.
Szkolenia warsztatowe, zgodnie z kanonami sztuki, prowadzimy w małych grupach liczących od 8 (min. 6) do 14 (maks.16) osób. Prowadzimy również zajęcia równolegle w większej ilości grup, które mogą pracować w tym samym ośrodku i spotykać się na wspólnych aktywnościach; możemy w ten sposób pracować z kilkudziesięcioosobowym zespołem. Jednak organizujemy również zajęcia o innym charakterze, np. outdoorowe szkolenia dla kilkudziesięcio lub kilkusetosobowych grup pracowników.
Preferujemy Rezultatowy modelu szkoleń wynikającym z koncepcji Roberta Brinkerhoffa. Istotą tego podejścia jest stworzenie systemu oddziaływań szkoleniowych, wdrożeniowych i rozwojowych, które rozciągają się znacznie bardziej niż li tylko na samo szkolenie. Dużo więcej uwagi skupia się wokół działań przed realizacją warsztatów szkoleniowych, kiedy to należy jak najlepiej zdiagnozować sytuację i potrzeby oraz dobrać optymalne środki i narzędzia. Gros oddziaływań jest też skupionych na czasie po szkoleniu, gdzie działania wdrożeniowe powinny być skutecznie zaplanowane oraz powinno się zadbać o ich jak najlepszą i konsekwentną realizację. Efektywnościowe podejście do realizacji szkoleń wymusza stosowanie rozbudowanego wachlarza metod diagnozy potrzeb oraz wkomponowanie szkoleń w cykl rozwojowy, gdzie po warsztatach prowadzimy coaching, superwizje, konsultacje, spotkania follow up, action learning itd.
Poniżej przedstawiamy standardowe zestawienie prowadzonych przez nas zajęć uporządkowanych w sześciu grupach tematycznych, lecz jako regułę stosujemy zasadę konstruowania lub dostosowania warsztatów ściśle do realiów danej firmy. Każda organizacja może liczyć na stworzenie procesu edukacyjnego niejako od nowa, by uwzględniał on jej sytuację i autentyczne potrzeby. Dlatego nasze działania szkoleniowe poprzedzamy szczegółową diagnozą i konsultacjami, których efektem jest uzyskanie wyjątkowego, specyficznego dla określonego podmiotu produktu. Szkolenia, które naprawdę jest potrzebne.
TEMATY SZKOLEŃ I GRUPY TEMATYCZNE
Grupa szkoleń z zakresu zarządzania i prowadzenia zespołu
Grupa szkoleń sprzedażowych
Grupa szkoleń rozwijających osobiste umiejętności
Grupa szkoleń dla HR i central firm
Grupa szkoleń realizowanych w naturalnym terenie (outdoorowych)
Grupa szkoleń dla trenerów